Manicure do pracy – jak go zrobić?

with Brak komentarzy

Właściwy ubiór i odpowiednio wykonany makijaż to podstawowe elementy, które wpływają na kształtowanie pożądanego wizerunku. Wizerunku kobiety eleganckiej, na poziomie, profesjonalistki. Ale to nie wszystko! Osoby, z którymi na co dzień masz do czynienia, zwracają uwagę na szczegóły, bo to one świadczą o profesjonalizmie i poczuciu własnej wartości. Dlatego dziś skupimy się na z pozoru mało ważnym elemencie kobiecego wizerunku, jakim jest manicure biznesowy. W tym przypadku modnie i efektownie znaczy klasycznie, elegancko i minimalistycznie. Oto 6 kroków do idealnych dłoni i paznokci do pracy!

 

Krok 1: Pielęgnacja dłoni

Chcąc nie chcąc dłonie zwracają na siebie uwagę. W kontaktach biznesowych uściski ręki są na porządku dziennym. To także za ich pomocą komunikujesz się z drugim człowiekiem, chociażby gestykulując. Dlatego dłonie powinny prezentować się równie perfekcyjnie, jak makijaż czy ubranie. Pierwszym krokiem do wzorowego manicure biznesowego są więc zadbane dłonie, a co za tym idzie, właściwa ich pielęgnacja.

W znacznej mierze możesz wykonać ją samodzielnie w domowym zaciszu. Na czym polega? Przede wszystkim zwróć uwagę na odpowiednie nawilżenie dłoni. Dobrze, aby wygładzający peeling raz na tydzień i dobry krem odżywczy stały się Twoją pielęgnacyjną rutyną. Jeśli masz taką potrzebę, możesz się też wybrać na profesjonalny zabieg pielęgnacyjny dłoni do kosmetyczki.

 

Krok 2: Skórki i zadziorki

Kolejną kwestią jest estetyka paznokci. Już samo wycięcie skórek gwarantuje ogromną różnicę. Po tym zabiegu powierzchnia płytki do malowania zdecydowanie się zwiększa. Te dodatkowe milimetry są bezcenne i sprawiają, że paznokieć jest zgrabniejszy. Jeśli wycinasz skórki samodzielnie, zainwestuj w dobre cążki, które pozwolą Ci precyzyjnie wykonać tę czynność. Uważaj jedynie, by nie poranić krawędzi skóry. W wyniku takich mechanicznych uszkodzeń tworzą się nieestetyczne zadziory. Jeśli masz z nimi problem, stosuj na noc specjalną oliwkę do skórek lub olejek witaminowy.

Polecamy profesjonalne punkty do robienia manicure, które pięknie zadbają o skórki wokół paznokci.

 

Spódnice (sprawdź)

 

Krok 3: Długość i kształt paznokcia

Biznesowy manicure rządzi się swoimi prawami. Tu długość paznokcia nie podlega dyskusji. Płytka powinna być krótka, nieco ponad opuszek palca. Swoją drogą długie paznokcie od jakiegoś czasu są już passe. Większość kobiet stawia jednak na praktyczny minimalizm, który jest równie efektowny.

Drugą sprawą jest kształt paznokcia. Każdy powinien być odpowiednio przycięty i estetycznie opiłowany, a płytka wypolerowana. Dzięki temu lakier będzie się dłużej trzymał i nie odpryśnie przy pierwszej lepszej okazji. Najbardziej polecamy piłować paznokcie na kształt migdału, kwadratu lub lekko zaokrąglone. Absolutnie niedopuszczalne są paznokcie długie i spiczaste.

 

Krok 4: Odpowiedni kolor

O barwach dedykowanych biznesowi pisałyśmy na naszym blogu już nie raz w różnych kategoriach, m.in. w artykule „Znaczenie koloru w biznesowym dress code”, „Monochromatyczne stylizacje do pracy”, czy „Dress code w zawodach zaufania publicznego”. Co łączy te poradniki z dzisiejszym wpisem dotyczącym manicure? A no właśnie kolory, na które warto zwrócić uwagę, bo odnajdują się w biznesowym świecie jak żadne inne. Aktualnie producenci lakierów do paznokci wprowadzają na rynek nawet specjalne kolekcje, które dedykowane są kobietom biznesu.

Jeśli Twoje paznokcie są zdrowe i mają ładny kolor płytki, wystarczy, że pomalujesz je bezbarwnym lakierem lub odżywką. Delikatny połysk doda im wyrazu i możesz być pewna, że tego rodzaju minimalizm sprawdzi się w każdej sytuacji. Borykasz się z białymi plamkami na paznokciach lub po prostu lubisz, gdy są pomalowane? Postaw na neutralne, klasyczne i eleganckie kolory, które będą idealnym dopełnieniem każdej formalnej stylizacji. Przy czym pamiętaj, że wszystkie paznokcie powinny być pomalowane na jeden kolor!

Oto lista pozycji, z których śmiało możesz korzystać (chyba że w firmowej księdze dress code wyraźnie jest zapisane, że nie wolno mieć żadnego manicure lub któryś z kolorów jest zakazany).

 

Akceptowane kolory w biznesowym manicure:

– beże (mnóstwo odcieni, z których możesz wybierać)

– nude

– blady róż

– czerwienie (od wpadającego w róż do barwy czerwonego wina)

– bordo

– biel

– klasyczny french (choć obecnie zapomniany, jest dozwolony)

 

Z tych barw zrezygnuj:

– krzykliwe neony,

– sine, niezdrowo wyglądające odcienie szarości,

– czerń,

– świecące zdobienia, cyrkonie, naklejki,

– printy zwierzęce, kwiaty, ekstrawaganckie zdobienia, wzorki.

 

Koszula (sprawdź)

Żakiet (sprawdź)

 

Krok 5: Regularność

Manicure biznesowy powinien być nienaganny. Dlatego zwracaj szczególną uwagę na kondycję swoich dłoni i paznokci. Niezależnie od tego, czy decydujesz się na zwykły lakier, hybrydę, czy żel – wszelkie odpryski i odrosty powinnaś likwidować na bieżąco. Regularnie sprawdzaj długość płytki, zadziorki i skórki. Nie zaszkodzi, jeśli w torebce będziesz nosić buteleczkę lakieru w kolorze, który masz aktualnie na paznokciach. W razie konieczności będziesz mogła zamaskować ewentualny ubytek. Pamiętaj o systematyczności w pielęgnacji, która zagwarantuje Ci efekt pięknych dłoni zawsze.

 

Krok 6: Hybryda, czy klasyczny lakier

Obecnie hybryda weszła na dobre do kanonu biznesowego. O ile przestrzegasz zasad dotyczących odpowiednich kolorów, długości i kształtu paznokcia, możesz śmiało stosować manicure hybrydowy, który jest (nie oszukujmy się), trwały i wygodny. Nie ma na paznokciach nierówności, które obserwuje się często przy klasycznych lakierach. Podobnie jest z odpryskami, które są dużo rzadsze. A przecież jedną z ostatnich rzeczy jaką życzy sobie kobieta, jest uszkodzony paznokieć tuż przed ważnym spotkaniem!

 

I na koniec

Zadbane dłonie i paznokcie są Twoją wizytówką, na którą mnóstwo ludzi zwraca uwagę. Warto więc poświęcić chwilę, by prezentowały się nienagannie. Jeśli masz czas, cierpliwość i umiejętności, możesz zadbać o nie samodzielnie. Jeśli nie, oddaj się w ręce kosmetyczki, która wykona dla Ciebie zabieg pielęgnacji dłoni i nieskazitelny, a przede wszystkim trwały manicure biznesowy.

 

Źródło zdjęć: Pinterest.com