Jak wyglądać profesjonalnie i kobieco?

with Brak komentarzy

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak wybrać biżuterię do pracy?
  • Co to jest strój biznesowy?
  • Czy profesjonalizm i kobiecość można połączyć?

Świat pędzi do przodu, czasy się zmieniają, mentalność ludzi w różnych dziedzinach także. Jeszcze kilka lat wstecz kobieta w biznesie była traktowana marginalnie i stereotypowo. Ciągła potrzeba udowadniania własnej wartości i porównywanie się z mężczyznami sprawiała, że gdzieś po drodze kobiecość, została zatracona. Dziś nasza pozycja nie tylko w biznesie, ale na każdym niemal polu jest bardzo silna. Obecnie profesjonalizm niezależnie od branży, może już być kobiecy.

Nowoczesny dress code

Wiadomo, że biznesowa etykieta i formalny dress code rządzą się swoimi prawami. Firmy na całym świecie mają starannie opracowane księgi ubioru przez stylistów, psychologów i ekspertów od kreowania wizerunku poprzez strój. Na przestrzeni lat podejście do mody w biznesie bardzo się zmieniło. Choć należy zdawać sobie sprawę z tego, że pewne zasady są ponadczasowe.

Nowoczesny dress code jest przede wszystkim bardziej liberalny. Dawniej kobiety chcąc dorównać mężczyznom w pracy, pod presją środowiska i oczekiwań, jakie były stawiane, zmieniały swój styl ubioru, czy sposób zachowania. Wszystko po to, by upodobnić się do płci przeciwnej, która dominowała w środowisku niemal na każdej płaszczyźnie.

Dziś jest zupełnie inaczej. Kobiety z powodzeniem wyrażają siebie poprzez strój. Jedyna kwestia, którą trzeba mieć na uwadze, jest związana z tym, by wyglądać kobieco i profesjonalnie jednocześnie. Jak więc zachować te proporcje? Na co zwracać szczególną uwagę? W jaki sposób budować biznesowe stylizacje?

Kobiecy profesjonalizm

Kobieca pewność siebie we współczesnym świecie przełożyła się na sposób ubierania i podejście do dress code biznesowego. Podkreślamy to, kim jesteśmy, akcentujemy posiadane walory i charakterystyczne cechy. Najważniejsze, by robić to świadomie, subtelnie i z klasą godną prawdziwej businesswoman.

Idealnie skrojone fasony sukienek, dopasowane żakiety i marynarki, bluzki z delikatnym dekoltem, taliowane koszule, spodnie z podwyższonym stanem lub zgrabne cygaretki, ołówkowe spódnice podkreślające figurę – każdy z tych elementów jest sprawdzonym kluczem do szykownego i kobiecego wyglądu zarazem.

Marynarki (sprawdź)

Spodnie (sprawdź)

Baza ubrań stylowej specjalistki

Do tego, że ubiór jest naszą wizytówką, nie trzeba nikogo przekonywać. A w pracy jest on szczególnie istotny. Świadczy o człowieku, jego kompetencjach, profesjonalizmie, szacunku do innych. Dlatego przestrzeganie dress codu przez 5 dni w tygodniu i dostosowaniu ubioru do okoliczności jest bardzo ważne.

Abyś mogła na każdy dzień szykować unikalne zestawy, potrzebujesz zaopatrzyć się w dobrej jakości ubrania. Będzie potrzebnych kilka bluzek i koszul, niekoniecznie białych,(o tym, jak wybrać idealny model dla siebie pisałyśmy tutaj – sprawdź). Przydadzą się też materiałowe spodnie z kantem o podwyższonym lub klasycznym stanie, 2-3 spódnice w odpowiedniej długości (+/- 7 cm za lub przed kolano) i w najkorzystniejszym dla ciebie fasonie, a także przynajmniej 2 marynarki lub dopasowany żakiet.

Przy wyborze tych podstawowych elementów skłaniaj się ku gładkim materiałom wysokiej jakości, pozbawionych wzorów i zdobień. Dzięki temu będziesz mogła sobie pozwolić na tworzenie różnorodnych zestawów na każdy dzień bez obawy, że stracą na profesjonalizmie.

Kobiecy must have – sukienka

Alternatywą dla przedstawionych wyżej elementów damskiej garderoby jest sukienka. Symbol kobiecości, który warto mieć w szafie w ilości zdecydowanie większej niż jedna sztuka. Sukienka jest praktycznym ubraniem, które załatwia wszystkie kwestie związane z budowaniem zestawu dla businesswoman.Poranny wybór ograniczasz w tym przypadku tak naprawdę do jednej rzeczy i jesteś gotowa do wyjścia.

Wybierając sukienkę, zwróć uwagę na jej rozmiar, krój, długość (do kolana), dekolt, długość rękawów. Dobrze skrojony model nie dość, że podkreśli atuty sylwetki, maksymalnie zaakcentuje kobiecość, to na dodatek sprawi, że poczujesz się bardzo pewnie i atrakcyjnie. Niektórzy pewnie stwierdzą, że atrakcyjność w biznesie nie jest istotna. Nic bardziej mylnego! Kiedy czujesz się pięknie, jesteś pewniejsza siebie, bardziej otwarta i naturalna. A to z kolei przekłada się na relacje, także biznesowe.

Jedyne, czego w przypadku sukienek należy  unikać, to modeli, które są perfekcyjnie dopasowane do ciała, czyli po prostu obcisłe. Takie nachalne eksponowanie kobiecych kształtów nie jest mile widziane w kręgach biznesowych i z pewnością daleko mu do profesjonalizmu.

Czego unikać w biznesowej stylizacji

Choć panuje liberalizm i bardziej otwarte spojrzenie na biznesową modę, są pewne elementy, trendy i dodatki, których należy się wystrzegać. Chociażby dlatego, że jako profesjonalistka nie chcesz być kojarzona ze szpilkami w panterkę lub pstrokatą torebką, tylko ze słowami, które masz do przekazania i swoimi dokonaniami.

Czego więc nie należy stosować w formalnych stylizacjach? Nachalne wzory na dużych płaszczyznach, jaskrawe kolory, zbyt wyraziste faktury, duża (plastikowa) biżuteria, rajstopy w printy, prześwity, głęboki dekolt, za krótka spódnica lub sukienka, odsłonięte ramiona – to wszystko może odwrócić uwagę rozmówcy od tego, co masz do powiedzenia. A niektóre osoby nawet mogą nie potraktować cię jako godnego partnera do dyskusji czy współpracy.

Sukienki (sprawdź)

Biżuteria dla stylowej businesswoman

Elegancka biżuteria to luksus, który jest kobiecym wyróżnikiem, ponieważ mężczyźni nie mogą sobie pozwolić na kolczyki czy naszyjniki. Nie rezygnuj więc z tego przywileju i możliwości podkreślenia kim jesteś. Jeśli chodzi o biżuterię, w przypadku zestawów biznesowych rekomendujemy podejście: mniej znaczy więcej.

W jakie dodatki warto zainwestować? Panie często mają problem z doborem właściwej biżuterii. Przede wszystkim kluczowa jest tu nie tylko jej ilość, ale przede wszystkim estetyka. Bardziej opłaca się bowiem zainwestować nieco więcej pieniędzy w jedną parę eleganckich kolczyków wysokiej jakości, która posłuży w dobrej formie przez lata niż w kilka par wątpliwego pochodzenia. Jako profesjonalistka nie możesz lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość, do której powinnaś dążyć.

Delikatna i elegancka biżuteria jest przyjacielem kobiety, gdyż może subtelnie podkreślić urodę oraz klasę. Na co stylowa businesswoman może sobie pozwolić? Klasyczny zegarek z gładkim paskiem lub elegancką bransoletą i prostą tarczą będzie pasował do większości stylizacji. Must have to także kolczyki. Polecamy szczególnie te tuż przy uchu. Nie dość, że pięknie się prezentują (szczególnie przy upiętych włosach), to dodatkowo są bezpieczne: nie zahaczają o bluzki i nie plączą się z włosami. Dobrą alternatywą dla nich są te zwisające z ucha dosłownie na centymetr. Bardzo popularne są minimalistyczne kolczyki z drobnym kamieniem lub perłami.

Jeśli chcesz podkreślić subtelnie, lecz zdecydowanie dekolt, zrób to za pomocą cienkiego łańcuszka z minimalistyczną zawieszką. Dzięki niemu zaakcentujesz swoją kobiecość bez uszczerbku na profesjonalizmie. Jesteś fanką bransoletek? Wybierz pojedynczy klasyczny model, który idealnie leży na nadgarstku i nie odstaje od dłoni. Zrezygnuj z charmsów, które mogą rozpraszać rozmówców swoim dźwiękiem. Nosisz pierścionki? Obrączka i pierścionek zaręczynowy w zupełności wystarczą.

Kolorystyczne akcenty

Jak z klasą zaakcentować kobiecość w stylizacji biznesowej? Dzięki kolorom! Choć przyjęło się, że formalny dress code charakteryzuje się stonowanymi i neutralnymi barwami, to w przypadku damskiej garderoby zastosowanie bardziej wyrazistych kolorów nie jest zabronione. Najważniejsze jest, by przemycać je w świadomy i subtelny sposób. Jak więc to zrobić?

Dobrym rozwiązaniem jest tzw. zasada trójki. Polega ona na tym, że w jednym zestawie stosuje się maksymalnie trzy kolory. Najkorzystniej sprawdzi się trio: dwa kolory bazowe + jeden mocniejszy. Dzięki temu w szybki i bezpieczny sposób stworzysz stylowy, elegancki i kobiecy zestaw. Łączenie większej liczby barw i odcieni sprawia, że stylizacja robi się chaotyczna i daleko jej do profesjonalnego wizerunku.

Co jeszcze możemy polecić?Dodatki w wyrazistym kolorze. Najczęściej wystarczy jedna barwa, by klasyczny zestaw biznesowy nabrał charakteru. Nie chcesz eksperymentować z dużymi płaszczyznami w tym przypadku? Postaw na kolor pod postacią dodatków, np. butów, torebki czy paska. Czerwień, bordo, granat, butelkowa zieleń, fuksja, niebieski – sprawdzą się z pewnością. Będą one stylową alternatywą dla klasycznych czarnych czy cielistych szpilek.

Jak zatem wyglądać profesjonalnie i kobieco?

W kobiecości i świadomym, subtelnym jej podkreślaniu tkwi ogromna siła. Profesjonalizm jak najbardziej idzie w parze z naturalną kobiecością. A udowadniają to liderki biznesu na całym świecie. Postaw na kobiece fasony, stonowane kolory i subtelną biżuterię w pracy. Dołącz do stylowego grona kobiet, które znają swoją wartość i w sposób przemyślany kreują wizerunek poprzez strój.

Źródło zdjęć: Instagram @pepamack & @outfitsiinspire