Symbolika kolorów a kreowanie wizerunku – część II

with Brak komentarzy

W przypadku kolorów skojarzenia mają ogromną moc. Towarzyszą nam każdego dnia i przekładają się na różne sfery życia. Zarówno naszego, jak i osób w najbliższym otoczeniu. Ludzie oceniają nas przecież przez pryzmat tego, jak się ubieramy. I dobór barw odgrywa tu ogromną rolę. Ostatnio omówiłyśmy 7 podstawowych kolorów, a w poniższym zestawieniu uzupełniamy listę o kolejnych sześć. Jeśli chcesz świadomie kreować swój wizerunek, ta wiedza na pewno Ci się przyda.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie znaczenie mają podstawowe kolory?
  • Jak barwy wpływają na wizerunek?
  • Na jakie kolory warto postawić w biznesie?

Symbolika kolorów

Przeczytaj także: Znaczenie kolorów w kreowaniu wizerunku – część I

Znaczenie koloru niebieskiego

Postrzegany jest jako spokojna barwa, która wzbudza zaufanie. W sferze biznesu symbolizuje nowoczesność, niezawodność i profesjonalizm. Osoby, które sięgają po odcienie niebieskiego, postrzegane są jako rozważne, trzeźwo myślące, opanowane, spostrzegawcze. Kolor ten symbolizuje także wrażliwość, kreatywność, łagodność. Błękity mają moc uspokajania i mogą wpływać na koncentrację.

 

Bordowa sukienka do pracy (sprawdź)

 

Znaczenie koloru fioletowego

Kolor skrajności. Z jednej strony fiolet symbolizuje luksus, wysoką jakość, autentyczność i samoświadomość. Z drugiej postrzegany jest jako mistyczny, magiczny, związany z kosmosem i magią. Osoby, które często go używają, mogą być uznawane za marzycieli, którzy w życiu kierują się intuicją i emocjami. Fiolet w nadmiarze może doprowadzić do stanu zadumy, melancholii i przygnębienia osobę, która go nosi i ludzi z jej najbliższego otoczenia.

Znaczenie koloru granatowego

Kolor utożsamiany z ponadczasową elegancją. Osoby, które w ubiorze stawiają na granat, chcą podkreślić swój autorytet, inteligencję, doświadczenie i profesjonalizm. Barwa ta symbolizuje oprócz tego władzę, szacunek, sprawiedliwość i porządek. Sięgają po nią bardzo często przedstawiciele dyplomacji i osoby na wysokich stanowiskach kierowniczych, dyrektorzy.

Znaczenie koloru zielonego

Zieleń jest symbolem natury, świeżości i energii. Badania naukowe potwierdzają, że działa relaksująco, odprężająco, pomaga się wyciszyć. Kojarzona jest z empatią i pozytywnym nastawieniem. Stąd też chętnie wybierają ją osoby, które z racji zawodu mają wzbudzać zaufanie, jak np. psycholog. Zielony wpływa też na koncentrację i motywuje do podjęcia działania. Z drugiej strony zieleń symbolizuje zdrowie, sukces, dobrobyt, powodzenie i optymizm. Osoby, które wybierają ten kolor, odbierane są jako zaradne, poukładane, gotowe do działania. Mimo to zieleń nie gości zbyt często w kobiecych stylizacjach do pracy i na biznesowe okazje. Chociaż na uwagę zasługuje tu zieleń królewska. Ten odcień jest ciemniejszy i nasycony, dzięki czemu prezentuje się elegancko i dostojnie. Kobiety wybierają kreacje w tym kolorze np. na wieczorne przyjęcia i bankiety.

 

Elegancka zielona sukienka do pracy (sprawdź)

 

Znaczenie koloru szarego

Szary jest kolorem neutralnym, symbolizuje spokój i opanowanie. Kojarzy się z mądrością, ze względu na siwe włosy będące oznaką dojrzałości. To także symbol prostoty, klasy i elegancji.  Osoby, które stawiają na szary w nadmiarze, mogą być postrzegane jako zamknięte w sobie, tajemnicze, niechętne do kontaktu z innymi, chłodne. Z reguły chcą być samowystarczalne i do wszystkiego dojść w pojedynkę. Szary ze względu na swój melancholijny wydźwięk, nie powinien być noszony w depresyjne dni, gdyż może obniżać nastrój.Grafit, czyli ciemny odcień szarego, symbolizuje profesjonalizm, władzę, wysoką pozycję, powagę, inteligencję.

Znaczenie koloru czarnego

Czarny symbolizuje elegancję i siłę. To najmocniejszy energetycznie kolor. Monochromatyczny czarny strój tworzy najsilniejszy wizerunek. Był i jest kolorem wybieranym przez elity. Osoby, które wybierają czerń, są zdyscyplinowane i niezależne. Mają swoje zdanie i zdecydowane poglądy, których nie boją się bronić. Choć z drugiej strony mogą być niepewne siebie i mieć niskie poczucie własnej wartości. Dzięki ubraniom w kolorze czarnym starają się stworzyć pewnego rodzaju barierę ochronną, by zdystansować do siebie innych. Czerń jest wyrafinowana, bezkompromisowa i tajemnicza. Symbolizuje prestiż, elegancję, wyrafinowanie i klasę. W biznesowym dress code zarezerwowana jest głownie na wieczorne przyjęcia i bankiety. Nie jest wskazana w nadmiarze w biznesowych zestawach codziennych.

Przeczytaj także:Jak wyglądać zamożnie i z klasą?

Źródło zdjęć: Pinterest.com